Warning: A non-numeric value encountered in /plugins/system/helix3/core/helix3.php on line 484

Warning: A non-numeric value encountered in /plugins/system/helix3/core/helix3.php on line 484

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /plugins/system/helix3/core/classes/menu.php on line 239

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /plugins/system/helix3/core/classes/menu.php on line 239

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /plugins/system/helix3/core/classes/menu.php on line 239

Wiedza o innowacji, biznesie, nauce

Przedsiębiorczość, prace badawczo-rozwojowe, start upy, technologie, komercjalizacja, modele biznesowe

Jedna z przyjaciółek mając pomysł zapytała się od czego ma zacząć biznes.  Pytanie „Jak zacząć biznes?” jest bardzo często wpisywane w google  szczególnie przez osoby, które nie miały styczności stworzeniem biznesu.  Jak dobrze zacząć, jak szybko zarabiać, jak odnieść sukces? Przedstawię ci jeden ze sposobów, chciałbym aby pobudził cię do myślenia i znalezienia własnej ścieżki.  Możesz się o to oprzeć i odnieść sukces, a możesz również od tego zacząć i znaleźć swoją ścieżkę zaś informacje pod spodem użyć jako zagadnienia do przepracowania. Wiedzę, którą się dzielę pozyskałem dzięki kilkunastu biznesom, które stworzyłem, współtworzyłem i pomagałem stworzyć i przebudować.

Rozpoczynając prace nad startupem, obok idei i chęci najczęściej nie ma nic. Można odnaleźć dużo materiałów dotyczących pierwszej rudny finansowania i kolejnych, na których przedsiębiorca ma już opracowany produkt, biznesplan, a czasami nawet pozyskanych klientów. Ale co wówczas, kiedy idea jest tylko na kartce? Jak podzielić skórę na niedźwiedziu, który jeszcze biega w lesie?

Fundamentalną rzeczą tworzenia i budowania biznesu jest uświadomienie sobie: co to jest produkt? oraz co to jest usługa?. Przedstawię prostą schematyczną metodę, podstawę każdego dobrego biznesplanu i przedsięwzięcia. Intuicyjnie korzystają z niej biznesmeni, uczą coachowie biznesu i kadry zarządzające. Metodę zilustruję praktycznymi przykładami z życia codziennego oraz z transferu technologii.

Uwaga, wiedza poniżej przedstawiona, nie jest wykładana na studiach, jej poznanie znacznie zmienia percepcje.

Firmy potrzebują innowacji, by mieć przygotowane rozwiązania na przyszłość. Wiele firm, uczelni, a nawet Unia Europejska stworzyła formalne programy innowacji, aby zachęcić do opracowywania nowych rozwiązań dla problemów ludzi. Promuje się ilość wynalazków, złożonych patentów itp.
Pojawia się pytanie, jak myśleć, by tworzyć DOBRE innowacje? Co zrobić, aby menedżerowie stymulowali innowacyjną kulturę firmy? Jakie kompetencje miękkie, czy twarde trzeba brać pod uwagę w projektowaniu programów wynalazczych? Oto kilka podstawowych, praktycznych wskazówek, w jaki sposób organizacje mogą rozwijać „myślenie innowacyjne" a co za tym idzie budować kulturę innowacji.

 

 

 

Skomentuj lub poleć

Free Joomla! template by Age Themes