Wiedza o innowacji, biznesie, nauce
Przedsiębiorczość, prace badawczo-rozwojowe, start upy, technologie, komercjalizacja, modele biznesowe
Czyli co blokuje i co uskrzydla. Przedsiębiorcy chodzą własnymi ścieżkami, mają odwagę oraz chęć do próbowania nowych rzeczy, szukają i znajdują rozwiązania, wytrwale eksploatują możliwości rynku, koncentrując się na celu i zachowując pewność siebie. To nie jest nic zaskakującego.
Jedną z cech biznesmenów jest unikanie złych, destrukcyjnych nawyków, które często są popularne w społeczeństwie. Czy te nawyki są dla ciebie barierą? Pomyśl, czytając ten artykuł.
Czytaj więcej: 7 nawyków sukcesu - przedsiębiorców
Metodologia ta stosowana jest do określenia kierunków rozwoju produktu lub technologii będącego w obszarze zainteresowania. Bazuje ona na posiadanych możliwościach (know-how, produkcie, zgromadzonych zasobach itp.), pokazując jak i gdzie można znaleźć zastosowania, nisze rynkową oraz zapotrzebowanie rynkowe. Podejście to wychodzi z produktu/możliwości w kierunku rynku. Jest przeciwieństwem projektowania produktu na podstawie zdiagnozowanej potrzeby rynkowej, czy problemu kupującego. Podejście to opiera się na zjawiskach biznesowych takich jak poszukiwanie nowych rynków i zastosowań, przenoszenie rozwiązań pomiędzy rynkami, eksploracja posiadanych możliwości i szans stojących przed przedsiębiorstwem, planowanie strategiczne- szczególnie w ujęciu scenariuszowym.
Czytaj więcej: Drzewo rozwoju produktu/technologii
Planując karierę czy wybierając obszar badań, czasami pojawia się pytanie: Jaka jest szansa odnieść sukces? Przez niektórych ludzi rozumiany jako splendor (tytuły, publikacje, uznanie w środowisku naukowym), satysfakcja z pasjonującej pracy, a czasami jako połączenie powyższych z zarabianiem prawdziwie dobrych pieniędzy.
Blog ten jest poświęcony badaniom i pracom rozwojowym prowadzącym do innowacji, która przynosi bezpośrednie korzyści społeczeństwu i gospodarce.
Czytaj więcej: Jak dobrze wystartować by odnieść sukces w R&D+I?
Z tego artykułu dowiesz się, po co R&D w przedsiębiorstwach i jak układać współpracę nauka-biznes. Duże koncerny mają własne działy badawcze, chwalą się ilością patentów czy wprowadzanymi innowacjami. Po co przedsiębiorcy i to w warunkach polskich działalność badawczo-rozwojowa?
Czy to kwestia ambicji właścicieli czy możliwości skorzystania z dotacji Unii Europejskiej?
Po przeanalizowaniu grupy przedsiębiorstw, w których wyodrębniono działał badawczo-rozwojowy oraz przedsiębiorstw w których nie wydzielono takiej działalności, wyciągnięto wnioski i opisano w tym artykule.
Czytaj więcej: Po co R&D w przedsiębiorstwach?
Mnie oraz moich rówieśników z innych uczelni, nikt na studiach doktoranckich nie uczył, jak rozpoczynać i prowadzić prace badawczo-rozwojowe dla przemysłu. Wiedzę tę zdobyłem dzięki własnej pracy, kontaktom oraz informacjom pozyskanym od mentorów, a także specjalistów z branży. Przedstawiłem ją dla Ciebie w prosty sposób w tym artykule. Jeśli chciałbyś więcej, zapraszam do uczestniczenia w moich szkoleniach, gdzie obok wiedzy zdobędziesz kontakty i umiejętności.
Czytaj więcej: Jak zdobyć zlecenie prac B+R dla przedsiębiorstwa?