Wiedza o innowacji, biznesie, nauce

Przedsiębiorczość, prace badawczo-rozwojowe, start upy, technologie, komercjalizacja, modele biznesowe

Rozpoczynając prace nad startupem, obok idei i chęci najczęściej nie ma nic. Można odnaleźć dużo materiałów dotyczących pierwszej rudny finansowania i kolejnych, na których przedsiębiorca ma już opracowany produkt, biznesplan, a czasami nawet pozyskanych klientów. Ale co wówczas, kiedy idea jest tylko na kartce? Jak podzielić skórę na niedźwiedziu, który jeszcze biega w lesie?

Fundamentalną rzeczą tworzenia i budowania biznesu jest uświadomienie sobie: co to jest produkt? oraz co to jest usługa?. Przedstawię prostą schematyczną metodę, podstawę każdego dobrego biznesplanu i przedsięwzięcia. Intuicyjnie korzystają z niej biznesmeni, uczą coachowie biznesu i kadry zarządzające. Metodę zilustruję praktycznymi przykładami z życia codziennego oraz z transferu technologii.

Uwaga, wiedza poniżej przedstawiona, nie jest wykładana na studiach, jej poznanie znacznie zmienia percepcje.

Firmy potrzebują innowacji, by mieć przygotowane rozwiązania na przyszłość. Wiele firm, uczelni, a nawet Unia Europejska stworzyła formalne programy innowacji, aby zachęcić do opracowywania nowych rozwiązań dla problemów ludzi. Promuje się ilość wynalazków, złożonych patentów itp.
Pojawia się pytanie, jak myśleć, by tworzyć DOBRE innowacje? Co zrobić, aby menedżerowie stymulowali innowacyjną kulturę firmy? Jakie kompetencje miękkie, czy twarde trzeba brać pod uwagę w projektowaniu programów wynalazczych? Oto kilka podstawowych, praktycznych wskazówek, w jaki sposób organizacje mogą rozwijać „myślenie innowacyjne" a co za tym idzie budować kulturę innowacji.

Czyli co blokuje i co uskrzydla.  Przedsiębiorcy chodzą własnymi ścieżkami, mają odwagę oraz chęć do próbowania nowych rzeczy, szukają i znajdują rozwiązania, wytrwale eksploatują możliwości rynku, koncentrując się na celu i zachowując pewność siebie. To nie jest nic zaskakującego.
Jedną z cech biznesmenów jest unikanie złych, destrukcyjnych nawyków, które często są popularne w społeczeństwie. Czy te nawyki są dla ciebie barierą? Pomyśl, czytając ten artykuł.

 

Skomentuj lub poleć

Free Joomla! template by Age Themes